19 Mart 2024 Salı

Çağrı

Çıkart zincirlerini, ne dediğin anlaşılmıyor,
Ah yavrimu ah,
Yarasına düşman olur kediler, kaşır.
Sizin baharla kavganız nedir?
Bak her şeye rağmen geldi yine,
Dallar çiçek.
Kuşlar bıcırtılı.
Çocuk yok ama sokakta.

Koruya gittim geçen, mavi çiçekler bezemiş toprağı
Ballıbabalar, karahindibalar.
Durdum, bir sualim olacaktı karahindibaya
Herkes çok şaşırdı, ilerledim.
Her bahar doğan, büyüyen, uyuyan ve yeniden gelen.
Kardeşiz hepsiyle.

Görmeyecek misin baharı?
Sen de kendini onların gördükleri gibi mi...
Hiçbir şey görmüyorum demiştin,
Gerçek hiçbir şey göstermiyorlar.
Ama görmediklerin, bakmadığında yok olmuyor,
Yana eğ başını, biraz öteye bak,
İşte orada, kulağını aç 
Kuşlar bıcırtılı bir kiraz getirecek sana.
Küçükken bir satır söylerdik,
"Deli deli, kulakları küpeli..."

Çok özledin değil mi çocukluğunu,
Üzerinde oturduğun çakılı,
Gece o çakılda parlayan ateş böceklerini,
Mavi suları, akasyaları.
Özlersin normal, şimdi
Talan edilen bir şehirde 
Yılgın gençliğinle koşuyorsun
Ama yine de bir gayret
İçine o mavi çiçeği ben koydum.

Sevgilim bak nice yollar var,
Gül yapraklarına yüz sürmek için 
Dikenli yollardan geçmek yerine
Beraber yürüsek ya dikenleri toplayarak,
Övmesek çileyi, cefayı.
Gayretim sana ve dünyaya
Bana neşveli, menevişli bir kucak yeter.
Yüzünde kırık bir gülümseme
Söylesene, kaç yerinden?
Ant olsun çiçekler ekeceğim gülüşüne.

İnanıyorum, insan kökleriyle yürür.
Büyür.
Burada değilse orada,
Ver elini başka baharlar bulalım
Gayretle büyütelim umudu,
Dostlarla.
Seni kim makine olmaya zorladıysa
Kinimiz ona.
Her başlangıç sonuyla mukayyet
Kırdıkları kadar kırılacaklar.
Çarı hatırla.

Şimdi kendine dön, şifa sende.
Sorduğun sorunun en doğru cevabının yine sende olması gibi
Ve gel yine, uğur böceği gördüm bahçede
Talih bizden yana.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder