23 Şubat 2021 Salı

usta frenler kurbağa

hayatın frenlerinin tutmadığını
düz yollarda anlayamadım
şimdi bir yokuştan aşağı iniyorum
akşam beni minarenin tepesinde mi karşılar
yoksa bir kere daha sıçrayabilir miyim?

ayıran kendini ayırır denmiş.
ama ben ayırmamıştım kendimi
ayıklanıncaya kadar.
dans edemiyor şiirim
pabuçlarını evde unutmuş, 
gözüne toz kaçmış,
elektrikler kesilmiş.

korkuyorum,
baş etmesi zor.
korkmamak için acele ediyorum
acele, korktuklarımı toparlayıp eteklerime bırakıyor.
bulduğumu unutup yeniden aramaya başlıyorum
kaybolunca da mızıkçılık edip murdar diyorum bulduğuma
kırıklarına bakıyorum hayallerimin
aynı zaman düzleminde
başka kırıklar da vardı
cümle tekillikte.
müzik bitiyor ve ben hâlâ dansa kaldırılmadım
kabahati yine size bıraktım
eşleşmemek için zemine değen bakışlarımın hiç suçu yok.

büyük kıyafetler içinde çocuk kalmak yaşlanmak
hâlâ avutulmak istiyorum.
kararlar kovalıyor beni.
gereğini düşünemiyorum.
düşündüklerim zora sokuyor,
kanaatlerimin beli bükük.

yolculuklardan da ürkmeye başladım
çünkü kimse benimle göçmen kuşların dönüşünü izlemek istemedi.
boşlukla eşleşip dans edeceğim.
böylece dengede kaldığımda bu benim zaferim olacak.

bahar geldi, cemreler düşüyor ardı ardına.
çamurlu karlar var depoların kenarında.
izmaritle kuşatılmış.
bir izmarite kardan mezar bile yaptı arkadaşım.

yolun solundaki mimozalar artık yok
soldaki mimoza çiçeklendiğinde kar yağdı
kar yağdığında ben de çiçek açmıştım. 
yolun sonu yok, yönü de.

kendimden kaçmaya başlamışım
sinsice inkarlara giriyorum
korkularım ülkemle birleşip yakama yapışıyor.
muhteşem koalisyon.
kozaya girmekten korkuyorum.
korkmamak için kaçmak istemiyorum
sırf korkumu ezmek için kendimi korkunun kucağına atmak istemiyorum.
şartlar tekinsizsiniz.

sevecenliği kalmadı.
tadımız yok.
sular durgun, kıyıyı dövmüyor dalgalar.

aslında hiç liman aramamışım
ya da bulmak istememişim
serseri bir yaprak gibi uçuşmak varmış gönlümde
heyhat uçmakla mukayyet değiliz.
en olmadık yere kök salınca kaçmak için delirsen de
zor oluyormuş gitmek
büyümek böyle bir şey mi?
söylemeyin
çünkü yalan söyleyeceğiniz konusunda endişeliyim.
büyümeyi birçoğumuz bilemeyeceğiz muhtemelen
büyüyecek kadar yaşayamıyor ve düşünemiyoruz zannımca

bahar gelecek yer bulamıyor gençliğim gibi
nerdesiniz? bir kahve pişirseydim
dilemmalarımız da eşlik ederdi.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder